رزومه کارشناس منابع انسانی

2021-11-01 12:07:28
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 9 دقیقه
رزومه کارشناس منابع انسانی
یک متخصص منابع انسانی ( کارشناس یا مدیر منابع انسانی ) - که اغلب از آن به عنوان متخصص HR می شود - به...

یک متخصص منابع انسانی ( کارشناس یا مدیر منابع انسانی ) - که اغلب از آن به عنوان متخصص HR می شود - به کارفرما کمک می کند تا نامزدهای شغلی را پیدا کند که دارای صلاحیت بیشتری برای برآوردن نیازهای سازمان باشند. آنها متقاضیان را استخدام می کنند ، رزومه ها را بررسی می کنند ، مصاحبه می کنند و بررسی سابقه را انجام می دهند. ...

کار آنها اغلب فراتر از گزینش و استخدام است.

کارشناس یا مدیر منابع انسانی عنوان شغلی است که در این بخش از نمونه رزومه های تکمیل شده رزومیتو قصد داریم تا با هم نحوه نوشتن آن را به طور کامل بررسی نموده و در انتها با یک نمونه رزومه کارشناس منابع انسانی این آموزش مفید و کاربردی را در رزومیتو به پایان برسانیم پس با رزومه ساز آنلاین رزومیتو همراه شوید.

ساخت رزومه آنلاین در کمترین زمان با رزومیتو

آشنایی با شغل کارشناس منابع انسانی

شغل کارشناس منابع انسانی شاید مانند حسابداری و برق شناخته شده نباشد به همین دلیل ابتدا به طور کامل قصد داریم تا با معرفی این شغل و ذکر فرصت های شغلی موجود برای آن شروع کرده و سپس با وظایف یک کارشناس منابع انسانی به پیش برویم.

شغل کارشناس منابع انسانی

کارشناس منابع انسانی در واقع بازوی توامند یک مدیر یا صاحب کسب و کار است چرا که او وظیفه استخدام و گلچین نمودن افراد مختلف برای تصدی مشاغل مورد نیاز هر شرکت را عهده دار است. او با داوطلبان استخدام مصاحبه می کند, سوابق آنها را بررسی کرده و توانایی های آنها را برای سپردن یک شغل می سنجد پس همان طور که واضح است و احتمالا متوجه شده اید این شغل از درجه اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

البته کار یک کارشناس منابع انسانی حساس تر و پیچیده تر از استخدام نمودن افراد است. او سیاست های کاری شرکت یا سازمان,‌ خط قرمزها و مزایا را به کارمندان و افرادی که استخدام می کند ابلاغ می کند. البته در برخی موارد کارشناس منابع انسانی وظیفه مدیریت حقوق و مزایای نیروها را نیز عهده دار است.

 

وظایف یک کارشناس منابع انسانی
استخدام نیروهای جدید
مصاحبه با افراد متقاضی کار
تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز جهت استخدام
کمک به پیشرفت سیاست های سازمان
ابلاغ سیاست های سازمان به نیروها
اداره کارمندان اخراجی
مشاوره با کارمندان در مورد حقوق و مزایا

 

کارشناس منابع انسانی چه کارهایی انجام می دهد ؟

دفتر آمار کار ایالات متحده پنج تخصص منابع انسانی را فهرست کرده است:

  1. استخدام و استخدام - با مدیر استخدام همکاری کنید تا معیارهای ایده آل کاندیدا را بسازید ، با شکارچیان خصوصی همکاری کنید و هیئت های کار را برای یافتن کارکنان ، جذب کارکنان واجد شرایط و مطابقت آنها با مشاغل ، هماهنگی جابجایی بررسی کنید.
  2. روابط کار و کارکنان - به عنوان رابط بین کارکنان و مدیریت عمل کنید ، با اتحادیه ها در مورد قراردادها و شکایات مذاکره کنید ، اختلافات را حل کنید ، برنامه های ایمنی و بهداشت کارکنان را هدایت کنید.
  3. آموزش و توسعه - سازماندهی و هدایت کارکنان جدید ، ارائه آموزش مداوم برای کارکنان ، تعیین نیاز به آموزش ، طراحی مواد و کارگاه های آموزشی برای ارائه.
  4. تجزیه و تحلیل شغل - شناسایی و مستند سازی وظایف و الزامات شغلی و اهمیت نسبی آنها ، استفاده از داده ها برای توسعه مواد و روش های آموزشی ، تعیین غرامت ، توسعه عناوین شغلی و شرح و مواد کاربردی.
  5. مزایا و غرامت - تهیه مزایا و بسته های حقوق و دستمزد ، اطمینان از مزایای متناسب با نیازهای کارکنان ، طراحی عملکرد عملکرد ، ایجاد طرح های پاداش و گزینه های سهام ، توسعه ساختار دستمزد ، ارتباط با حاملان بیمه.

وظایف یک کارشناس منابع انسانی

شرح وظایف یک کارشناس منابع انسانی

یک متخصص منابع انسانی برای تعیین نیازهای شغلی با کارفرمای خود مشورت می کند و سپس با متقاضیان مصاحبه می کند ، مهارت ها ، تجربه و تحصیلات آنها را تعیین می کند. آنها چک سابقه و مراجع تماس متقاضی را انجام می دهند. آنها وظایف ، مزایا ، شرایط کار و سایر الزامات شغلی را که برای متقاضی مناسب است توضیح می دهند. آنها در جهت گیری جدید کارکنان کمک می کنند و متقاضیان را برای کارفرمایان استخدام یا معرفی می کنند.

یک متخصص منابع انسانی تمام جنبه های کار منابع انسانی را اداره می کند. آنها پرونده های مربوط به اشتغال را حفظ می کنند ، مدارک لازم را پردازش می کنند و اطمینان می دهند که فرایندهای منابع انسانی با مقررات کشور مطابقت دارد. حوزه های مختلف تخصصی برای منابع انسانی نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، یک متخصص استخدام متقاضیان مشاغل را پیدا می کند ، بررسی می کند و مصاحبه می کند و متخصصان استخدام متقاضی را با کارفرما مطابقت می دهند. این متخصصان معمولاً در یک دفتر کار می کنند ، هرچند برخی (مانند متخصصان استخدام) ممکن است برای بازدید از پردیس های دانشگاه ، دیدار با متقاضیان و شرکت در نمایشگاه های کاری مکرر سفر کنند.

چگونه یک رزومه کارشناس منابع انسانی خوب بنویسیم ؟

صرف نظر از اینکه چند صد یا حتی هزاران رزومه کارشناس منابع انسانی را مرور کرده اید ، نوشتن رزومه خود همیشه یک چالش است. ممکن است یک قدم به عقب بردارید و به حرفه خود به طور عینی نگاه کنید تا مشخص کنید چه چیزی شما را واجد شرایط منحصر به فرد و متمایز از سایر نامزدها می کند.

چرا مردم شما را به یاد می آورند؟

چرا مردم می خواهند شما را استخدام کنند؟

ارزش منحصر به فرد شما برای یک کارفرمای جدید چیست؟

پاسخ به این سوالات و بسیاری دیگر از سوالات باید پایه ای باشد که بر اساس آن رزومه خود را بسازید و خود را برای فرصت های حرفه ای جدید معرفی کنید.

در حالی که هیچ فرمول یا الگویی برای استفاده در تهیه رزومه منابع انسانی وجود ندارد ، دستورالعمل های خاصی وجود دارد که به شما کمک می کند رزومه ای بنویسید ، قالب بندی و طراحی کنید که استعدادها ، دستاوردها و ارزش شما را برای کارفرمای جدید نشان دهد. این هفت "قانون راه رزومه" برای همه متخصصان ، مدیران و مدیران منابع انسانی قابل اجرا است.

1 / استفاده از یک تیتر خوب

البته رزومه شما با نام و اطلاعات تماس شما (شماره تلفن و پیوندهای مستقیم به آدرس ایمیل و نمایه LinkedIn) که در بالای صفحه قرار دارد شروع می شود. بلافاصله پس از آن ، یک بیانیه سرفصل قرار دهید که به خوانندگان بگوید "شما" در زمینه هدف فعلی شغلی خود به صورت حرفه ای چه کسی هستید. تنها با یک نگاه سریع ، خوانندگان فوراً تشخیص می دهند که شما یک متخصص منابع انسانی ، یک کارمند و متخصص مزایا ، یا یک مدیر ارشد منابع انسانی و توسعه سازمانی هستید.

عنوان عنوان شما جایگزین عنوان "خلاصه شغلی" یا "مشخصات حرفه ای" شده است که ممکن است در گذشته برای شروع بخش خلاصه رزومه خود استفاده کرده باشید. این عناوین هیچ اطلاعاتی را منتقل نمی کنند ، در حالی که تیتر شما فوراً چنین می کند.

پس از نوشتن سرفصل خود ، در مورد افزودن یک یا دو عنوان فرعی برای تعریف بیشتر تخصص خود فکر کنید. آیا تخصص صنعتی دارید؟  آیا از تاثیرگذاری کلمات کلیدی در نوشتن رزومه آگاه هستید؟ تنها با چند کلمه ، می توانید به سرعت اطلاعات مربوط و ارزشمندی را در مورد خودتان منتقل کنید که شما را از سایر نامزدها متمایز می کند.

2 / جزئیات مربوط به سازمانهایی که در آن کار کرده اید

با ارائه جزئیاتی در مورد سازمان هایی که در آن کار کرده اید ، به خوانندگان خود کمک کنید تا عمق و وسعت تجربه شما را درک کنند. می توانید تعداد کارکنان ، تعداد مکان ها ، کل درآمد سالانه شرکت ، مشاغل یا صنعت خاص و سایر جزئیاتی را که به خوانندگان چارچوب مرجع می دهد ، ذکر کنید.

دانستن جایی که کار کرده اید به خوانندگان کمک می کند تا همه چیز را در چارچوب قرار دهند و تجربه و دستاوردهای شما را بسیار چشم گیرتر می کند.

درست مانند تیتر خود ، استراتژیک باشید. اگر فقط در شرکت های دولتی بسیار بزرگ کار کرده اید و اکنون می خواهید به یک مشاغل خصوصی کوچک بروید ، اندازه آن شرکت ها ممکن است کارفرمایان هدف شما را بترساند. در مورد اهداف خود فکر کنید و جزئیاتی را اضافه کنید که شما را برای شرکت ها ، انجمن ها و/یا سایر سازمان هایی که می خواهید در آن کار کنید مناسب می کند.

3 / بر دستاوردها تأکید کنید

این شاید مهمترین استراتژی در ایجاد یک رزومه قدرتمند و به یاد ماندنی باشد. بدون دستاوردهای خاص ، رزومه شما بسیار شبیه به سایر متخصصان منابع انسانی است که تجربه مشابهی دارند.

در حالی که دانش و تخصص شما مهم است ، مدیران استخدام می خواهند بیشتر بدانند. آنها می خواهند بدانند شما چه کاری انجام داده اید - چگونه در اهداف تجاری مشارکت کرده اید ، چگونه تفاوت ایجاد کرده اید ، چه نتایج قابل اندازه گیری به دست آورده اید ، چگونه سازمان منابع انسانی را تقویت کرده اید ، برای بهبود فرهنگ شرکت و آنچه انجام داده اید بیشتر.

اگرچه در شغل منابع انسانی نمی توان مانند فروش روی آمار و اعداد تکیه کرد و دستاوردها را لیست نمود اما ما شما را تشویق می کنیم تا جایی که امکان دارد در مورد یافتن دستاوردهای خود دقت کنید و اگر به این موضوع که فعالیت شما چگونه توانسته به سازمان کمک کند می توانید نقاط کلیدی در دستاوردهای خود را پیدا کنید.

 4 / کلمات کلیدی را برجسته کنید

شما می دانید که کلمات کلیدی برای خوانندگان انسانی و چشم های الکترونیکی که اسکن رزومه شما را انجام می دهند چقدر مهم است. اگر آن اصطلاحات بسیار مهم را وارد نکنید ، ممکن است شما فاقد صلاحیت باشید و رزومه شما منتقل شود. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد!

برای فرصت معرفی کلمات کلیدی در رزومه خود بسیار خوب است. می توانید "شایستگی های اصلی" یا "خلاصه مهارت های حرفه ای" را در بالا ایجاد کنید ، اما این کافی نیست. شما می خواهید کلمات کلیدی در همه بخش های رزومه شما رایج باشد.

5 / رزومه خود را برای سیستم های ردیابی متقاضی آماده کنید

با ادامه بحث ما در مورد اهمیت کلمات کلیدی ... به عنوان یک متخصص منابع انسانی شما برتری بیشتری نسبت به اکثر نامزدها دارید. شما این فرصت را دارید که "زیر پوشش" سیستم ردیابی متقاضی (ATS) نگاه کنید تا ببینید در یک بررسی رزومه معمولی با کلیدواژه چه اتفاقی می افتد. از این دانش به نفع خود استفاده کنید.

از آنجا که تعداد زیادی ATS وجود دارد و از آنجا که جستجوی نامزدها توسط افرادی انجام می شود که عادات و ترجیحات خود را دارند ، نمی توانید نتیجه مطلوبی را از هر اسکن ATS تضمین کنید. اما می توانید - و باید - بهترین شیوه ها را برای قالب بندی رزومه ، ادغام کلمات کلیدی و افزایش تراکم کلمات کلیدی دنبال کنید.

6 / اشتراک گذاری آنچه شما را خاص می کند

بدیهی است ، تجربه حرفه ای و مدارک تحصیلی شما در موقعیت یابی شما به عنوان یک کاندیدای واجد شرایط بسیار مهم است. با این حال ، موارد زیادی وجود دارد که می توانید - و باید - در رزومه خود در صورت مرتبط بودن با شغل خود قرار دهید. این موارد ارزش ، تمایز و صلاحیت بیشتری را اضافه می کنند.

اطمینان حاصل کنید که هر یک از موارد مربوط به شما را شامل می شود: مدارک حرفه ای؛ وابستگی های حرفه ای و  انتصابات هیئت مدیره و سایر پست های رهبری ؛ ارائه و مشارکت در سخنرانی عمومی ؛ ویژگی ها و نقل قول های رسانه ای ؛ و نشریات.

توصیه می کنیم موارد فوق را بر فعالیتهای حرفه ای متمرکز کنید و وابستگی های مدنی و/یا مبتنی بر جامعه را حذف کنید. رزومه "املاک" - فقط یک یا دو صفحه - بسیار ارزشمند است ، بنابراین می خواهید مطمئن باشید که هر خط متن به نامزدی شما قدرت می بخشد.

 7 / محکم ، مختصر و تمیز بنویسید

نوشتن تمیز ، واضح و مختصر مشخصه یک رزومه قدرتمند و مدرن است. خوانندگان به سادگی زمان یا تمایلی برای تجربیات نامربوط ، صفت های کرکی ، جزئیات غیر ضروری و سایر "پرکننده" ها ندارند که رزومه های زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

هیچ کس در اولین مرحله محکم ، مختصر و تمیز نمی نویسد. این امر نیاز به بازبینی مکرر ، ویرایش دقیق و تمرکز مداوم بر استراتژی و اهداف دارد تا مشخص شود چه چیزی مهم است و چه چیزی از نام تجاری حرفه ای شما و اهداف فعلی شغلی شما پشتیبانی نمی کند.

علاوه بر نوشتن دقیق ، به نحوه قالب بندی رزومه خود نیز توجه کنید. از پاراگراف های متراکم (هر چیزی که بیشتر از سه یا چهار سطر باشد) اجتناب کنید و به فضای سفید زیاد اجازه دهید یک سند دعوت کننده ایجاد کند که به خوانندگان پاداش می دهد ، خواه برای جستجوی سریع یا مطالعه دقیق تر.

جمع بندی

این هفت دستورالعمل برای نوشتن رزومه های منابع انسانی قدرتمند ، تأثیرگذار و به یاد ماندنی تنها برخی از کارهایی است که می توانید برای ایجاد رزومه ای که برای شما مفید است و شما را از دیگر متقاضیان متمایز می کند ، که بسیاری از آنها نیز دارای صلاحیت بالا هستند ، پوشش می دهد. دائماً به خود یادآوری کنید که در حال نوشتن برای آینده هستید - در موقعیت هایی که مورد نظر هستید - و بر مهارت ها ، تجربیات ، دستاوردها ، کلمات کلیدی و نتایج مربوطه تأکید کنید.

اگر بتوانید روی مواردی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کنید ، ویژگی های منحصر به فرد شما و حرفه خود را به نمایش بگذارید و رزومه ای دقیق و متمایز طراحی کنید ، به احتمال زیاد مورد توجه شما قرار می گیرد ، مصاحبه می شوید و امیدواریم استخدام شوید.

 نمونه رزومه یک کارشناس منابع انسانی

در انتها با ارائه یک نمونه رزومه کارشناس منابع انسانی مقاله این بخش از نمونه رزومه های سایت را به پایان می رسانیم. امید داریم با رعایت و دقت مواردی که ذکر شد بتوانید بهترین نتیجه ممکن را در نوشتن یک رزومه کارشناس منابع انسانی کسب نمائید و رزومه شما در نهایت پذیرفته شود.

نمونه رزومه کارشناس منابع انسانی

نمونه رزومه کارشناس منابع انسانی - 2نمونه رزومه کارشناس منابع انسانی-۱

 

 

رزومه فوق در رزومیتو بوسیله قالب برف ساخته شده است

ساخت رزومه کارشناس منابع انسانی با قالب برف

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نمونه رزومه مهندس نساجی + آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم ریاضی (دبیر ریاضی)

نمونه رزومه تدوینگر به همراه آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم زبان انگلیسی به همراه آموزش نوشتن