نمونه رزومه مشاور تحصیلی

2021-12-02 17:38:41
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
نمونه رزومه مشاور تحصیلی
اگر بخواهید یک رزومه مشاور تحصیلی خوب و استاندارد بنویسید پیشنهاد ما مرور و مشاهده نمونه رزومه ارائه...

اگر بخواهید یک رزومه مشاور تحصیلی خوب و استاندارد بنویسید پیشنهاد ما مرور و مشاهده نمونه رزومه ارائه شده این شغل در رزومیتو است. این نمونه رزومه به شما کمک می کند تا با دقت در جزئیات ضمن آشنایی با مهم ترین نکات در ساخت یک رزومه استاندارد به خوبی با مهم ترین مسائل و ریزه کاری های ساخت یک رزومه مشاور تحصیلی آشنا شوید.

نمونه رزومه مشار تحصیلی

در زیر می تواند یک نمونه رزومه کامل شده مشاور تحصیلی که توسط رزومه ساز آنلاین رزومیتو ساخت و ارائه شده است  را ملاحضه بفرمائید.

نمونه رزومه مشاور تحصیلی

نمونه رزومه مشاور تحصیلی-1نمونه رزومه مشاور تحصیلی-2

مشاور تحصیلی نوعی مشاور است که معمولاً در سطح کالج با دانشجویان کار می کند. آنها مسئول کمک به دانشجویان در انتخاب رشته و رشته فرعی هستند و اطمینان حاصل می کنند که آنها تمام شرایط لازم برای فارغ التحصیلی در آن رشته را دارند. کالج‌ها اغلب اساتیدی را برای انجام این مشاغل استخدام می‌کنند و از اساتید می‌خواهند که به تدریس کلاس‌ها ادامه دهند و در ساعات اداری هر ترم با دانشجویان ملاقات کنند.

مشاور تحصیلی چه کاری انجام می دهد؟

سوال رایجی که دانشجویان هنگام بررسی مشاوره تحصیلی دارند این است که یک مشاور تحصیلی واقعاً در محل کار چه می کند. این نوع مشاور باید با الزامات برنامه های ارائه شده توسط مدرسه به روز بماند و سوابق دقیقی در مورد هر دانش آموزی که مشاوره می دهد نگه دارد. دانش آموزان قبل از ثبت نام در کلاس های ترم بعدی، قرار ملاقات هایی را برای صحبت با مشاوران خود خواهند گذاشت. مشاوران باید بدانند که دانش‌آموزان هنوز چه کلاس‌هایی را باید بگذرانند، کدام کلاس‌ها برای رشته‌های اصلی و فرعی آنها به حساب می‌آیند، و اینکه آیا دانش‌آموزان نمرات آن‌قدر بالا هستند که بتوانند در برنامه باقی بمانند. آنها همچنین ممکن است به دانشجویان کمک کنند تا برای تحصیلات تکمیلی درخواست دهند و در برنامه های ترم خارج از کشور ثبت نام کنند.

مشاوران تحصیلی کجا کار می کنند؟

مشاوران یا مشاوران تحصیلی معمولاً در کالج ها کار می کنند. کسانی که در کالج های محلی کار می کنند ممکن است به دانش آموزان کمک کنند تا برای یک کالج سنتی تر درخواست دهند یا به آنها کمک کنند در مورد فرصت های شغلی در دسترس آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. آنها همچنین می توانند در مدارس حرفه ای کار کنند و به دانش آموزان کمک کنند تا شرایط لازم برای فارغ التحصیلی و درخواست برای اولین شغل خود را درک کنند. برخی از دبیرستان ها نیز مشاوران تحصیلی را برای کمک به دانش آموزانی که قصد تحصیل در کالج را دارند، استخدام می کنند.

الزامات شغل مشاور تحصیلی چیست؟

کالج هایی که از اساتید به عنوان مشاور علمی استفاده می کنند، نیاز دارند که آن اساتید دارای مدرک پایانی در رشته های خود باشند. بسیاری از رشته ها نیاز به مدرک دکترا دارند، اما برخی از آنها از مدرک کارشناسی ارشد به عنوان مدرک پایانی استفاده می کنند. اگر در یک کالج محلی، مدرسه حرفه ای یا دبیرستان کار می کنید، ممکن است به مجوز تدریس نیاز داشته باشید. اکثر موقعیت ها نیاز به مجوز مشاوره دارند که از ایالت در دسترس است. هیئت ملی مشاوران خبره یک آزمون اعتبار ارائه می دهد که به شما کمک می کند مجوز خود را دریافت کنید. همچنین ممکن است لازم باشد بررسی سوابق جنایی ایالت خود را بگذرانید.

مشاوران تحصیلی چقدر می توانند درآمد داشته باشند؟

مشاوره تحصیلی اشتراکات زیادی با مشاوره مدرسه دارد، به همین دلیل است که اداره آمار کار (BLS) مشاوره تحصیلی را با سایر انواع مشاوره شغلی و مدرسه ترکیب می کند. طبق BLS، یک مشاور تحصیلی یا مشاور مدرسه حقوق متوسط ​​​​56310 دلار در سال دریافت می کند. کالج های خصوصی اغلب هزینه بیشتری می پردازند. اساتیدی که به عنوان مشاور کار می کنند ممکن است حقوق بیشتری دریافت کنند و در مسیر تصدی باشند. هنگامی که یک معلم تصدی مسئولیت می کند، آن معلم می تواند زمان بیشتری را صرف نوشتن، انجام تحقیقات و انجام کارهای دیگر غیر از تدریس یا مشاوره کند.

پیشرفت شغلی یک مشاور تحصیلی

با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، یک مشاور تحصیلی دانشگاهی می تواند به یک موقعیت ارشد در یک بخش دانشگاهی ارتقا یابد، اگر آن بخش قبلاً یک استاد دوره تصدی شغلی مشابه نداشته باشد. با مدرک دکتری یا Ed.D.، یک مشاور می تواند در حالی که وظایف مشاوره ای را برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی انجام می دهد، یک موقعیت تدریس رسمی در دانشگاه را دنبال کند. کسب مدرک دکترا می تواند کار مشاور را در مدیریت دبیرستان آسان تر کند. در این نقش، یک مشاور می‌تواند در حین کار با دانش‌آموزان به یک مقام ارشد در داخل دولت برس

بهترین مدرک برای شغل مشاور تحصیلی

تعداد فزاینده ای از دانشگاه ها مجموعه بزرگی از برنامه های تحصیلات تکمیلی آنلاین و سنتی را در آموزش ارائه می دهند. مشاوران نیازی به مدرک دکترا ندارند. در آموزش و پرورش با تخصص در مشاوره تحصیلی، اما این انتخاب مدرک برای اکثر افراد ایده آل است. از آنجا که مشاوران تحصیلی با دانشجویان در رشته‌های خاص کار می‌کنند، می‌تواند برای مشاوران دانشجویی مفید باشد که مدرک تحصیلی خود را بر روی یک رشته خاص، مانند موضوعات STEM، تجارت یا علوم اجتماعی متمرکز کنند. زمانی که صحبت از ایجاد و ارسال رزومه می شود، کارجوی دارای مدرک تخصصی نسبت به فرد دارای مدرک عمومی تر در این زمینه برتری خواهد داشت.

گذراندن چهار تا هشت سال در مقطع دکتری. یک تعهد عمده است و اکثر دانشجویان در مقطع دکتری. برنامه ها به اندازه کافی به رشته انتخابی خود علاقه دارند تا در طول مدت برنامه متمرکز بمانند. دانش آموزانی که به یک رشته تخصصی مانند ریاضی یا علوم کامپیوتر علاقه مند هستند، باید انتخاب کنند که آیا در یک برنامه مشاوره تحصیلی ثبت نام کنند یا یک برنامه مرتبط با موضوع مورد علاقه خود. مزیت کسب مدرک پایانی در رشته ای خارج از مشاوره این است که پس از فارغ التحصیلی، کارجو فرصتی برای ایفای چندین نقش در یک دانشگاه مانند استاد، مشاور و مدرس خواهد داشت. نقطه ضعف این است که جستجوی کار ممکن است طولانی‌تر طول بکشد، زیرا دانشگاه‌های کمتری حقوق بالاتری را ارائه می‌کنند که توسط چنین کاندیدایی بسیار واجد شرایط است.

تفاوت مشاوره تحصیلی و مشاوره مدرسه

مشاوران مدرسه معمولاً در مدارس ابتدایی و متوسطه کار می کنند و برای دانش آموزانی که از آنها مشاوره می گیرند، حمایت روانی و همچنین توصیه های تحصیلی ارائه می دهند. در محیط دانشگاه، یک مشاور تحصیلی به ندرت برای دانشجویان مشاوره ارائه می دهد و در عوض تنها بر کمک به آنها برای برنامه ریزی مدارک و اطمینان از برخورداری از مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در رشته های انتخابی خود تمرکز می کند. شغل مشاور روانشناسی در دانشگاه معمولا جدا از مشاور تحصیلی است، اما گاهی این دو شغل با هم ترکیب می شوند. به عنوان مثال، مشاوران دپارتمان روانشناسی دانشگاه، آموزش و تجربه خاصی در زمینه مشاوره و روانشناسی دارند. آنها می توانند بینش حرفه ای بیشتری نسبت به مشاوران در رشته های غیر مرتبط ارائه دهند.

مشاورانی که با دانش‌آموزان دبیرستانی کار می‌کنند نیز باید مهارت‌های مشاوره‌ای داشته باشند تا جوانان بدون تجربه دانشگاه، زمان آسان‌تری برای برنامه‌ریزی آینده خود داشته باشند. مشاوره تحصیلی پس از دوره متوسطه در هر دبیرستانی در دسترس نیست، اما در مدارس راهنمایی که این خدمات را ارائه می دهند، مشاوران با استانداردهای بسیار بالایی برخوردار هستند. آنها ممکن است در مناطق کم درآمد و پردرآمد مورد نیاز باشند و متخصصانی که این مسیر شغلی را طی می کنند باید شرایط صدور مجوز ایالت خود را برای کار با دانش آموزان دبیرستانی برآورده کنند.

سخن پایانی :

در این مقاله سعی شد ضمن ارائه نمونه رزومه کامل شده یک مشاور تحصیلی به صورت ویژه به معرفی این شغل نیز بپردازیم. امیدواریم رزومیتو بتواند با تلاشی که پی گرفته است موجب ارتقاء دانش عمومی مخاطبان خود شده و با ارائه نمونه رزومه مشاغل مختلف به بهترین شکل شما را در مسیر ساخت یک  رزومه حرفه ای یاری رساند.

 

 

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نمونه رزومه مهندس نساجی + آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم ریاضی (دبیر ریاضی)

نمونه رزومه تدوینگر به همراه آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم زبان انگلیسی به همراه آموزش نوشتن