نحوه نوشتن رزومه طراح و گرافیست

2022-06-26 18:04:32
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
نحوه نوشتن رزومه طراح و گرافیست
اکثر افراد که به دنبال شغل هستند و تازه از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند در ساخت رزومه مشکل دارند و ب...

اکثر افراد که به دنبال شغل هستند و تازه از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند در ساخت رزومه مشکل دارند و با اصول و قواعد آن آشنا نیستند. برای آشنا شدن با روش های ساخت رزومه باید رزومه های ساخته شده دیگر افراد را با دقت مشاهده نمایید و برای فهم اصول ساخت رزومه از مقالاتی آموزشی مربوط به آن استفاده نمایید. یکی دیگر از انواع رزومه، رزومه طراح و گرافیست است که در این مقاله بطور کامل نحوه نوشتن رزومه طراح و گرافیست را به علاقمندان به این شغل آموزش خواهیم داد. برای ساخت یک رزومه خوب گرافیست نیز میتوانید از رزومه ساز آنلاین رزومیتو استفاده نمائید یا اینکه با مطالعه نکات مهم این صفحه خود دست به کار شده و رزومه خود را بنویسید.

مواردی که باعث می شوند رزومه یک طراحی مناسب و جذاب داشته باشد و مواردی که کارفرمایان مربوط به موقعیت شغلی طراح و گرافیست در رزومه کاری افراد در نظر دارند را می توانید در این مقاله مطلع شوید.

 یک رزومه گرافیست شبیه به این رزومه میخواهید ؟ 

 از رزومه ساز ما استفاده کنید ... 

اصول نگارش یک رزومه

اولین چیزی که باعث می شود نظر کارفرما به رزومه شما جلب شود طراحی مناسب و جذاب رزومه شما می باشد. طراحی رزومه آنقدر اهمیت دارد که جذاب بودن آن باعث می شود که یک تصویر با شخصیت از شما در ذهن کارفرما شکل بگیرد.

رزومه ای که برای موقعیت شغلی مورد نظر طراحی می نمایید و برای کارفرمای آن ارسال دارید باید هدفمند باشد و این هدفمند بودن رزومه شما باید از همان لحظه ابتدایی برای کارفرما مشخص شود. کارفرما متوجه می شود که شما برای نوشتن این رزومه هدفی داشته اید یا خیر، برای ساخت آن وقت گذاشته اید یا خیر که این موارد تاثیر بسیار زیادی در انتخاب رزومه توسط کارفرما خواهند گذاشت.

نکته بسیار مهم دیگر که افراد باید در نگارش رزومه کاری خود رعایت نمایند بدون غلط املایی بودن رزومه است. وقتی که رزومه کاری خود را به اتمام رساندید در ارسال آن عجله نکنید و قبل از ارسال با دقت نگارش آن را بررسی نمایید تا رزومه شما با غلط املایی همراه نباشد. اگر رزومه شما با غلط املایی همراه باشد کارفرما از رزومه شما صرف نظر خواهد نمود و با این کار، فرصت دعوت شدن به مصاحبه به دیگر افراد می رسد.

نحوه نوشتن رزومه طراح و گرافیست

رزومه طراح و گرافیست از رزومه های مهم محسوب می گردد و افرادی که می خواهند این نوع رزومه را طراحی نمایند باید با چهارچوب صحیح ساخت رزومه آشنایی کامل داشته باشند. بعد از اینکه اصول یک رزومه را یاد بگیرید هم می توانید خودتان رزومه مورد نظر را بسازید و هم می توانید از سرویس رزومه ساز آنلاین رزومیتو هم استفاده نمایید که برای هر موقعیت شغلی یک قالب در نظر گرفته است که می توانید جزئیات مربوط به شغل طراح و گرافیست را در آن درج نمایید و آن را از رزومیتو دریافت داشته باشید.

یک رزومه کامل شامل بخش درباره من، مهارت ها و توانمندی ها، سوابق تحصیلی و شغلی و ... می باشد که باید در هر یک از این بخش ها بهترین نگارش را داشته باشید تا رزومه شما نظر کارفرما را جلب نماید. نکات همه این بخش ها در این مقاله توضیح داده می شود و بعد از مطالعه این آموزش ها خواهید توانست رزومه طراح و گرافیست را بسازید.

برای اینکه شما کارجویان علاقمند به رشته طراح و گرافیست با نحوه نوشتن رزومه طراح و گرافیست آشنا شوید، در این مقاله این موارد را به ترتیب بررسی داریم و نکاتی که ذکر می شود را در ساخت رزومه خود بکار گیرید.

  • آشنایی با طراحی گرافیک
  • اطلاعات پایه
  • سوابق تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • مهارت ها
  • پروژه ها

این ها از مواردی هستند که در ساخت رزومه طراح و گرافیست باید به آن ها توجه داشته باشید و هر یک از آنها نکاتی دارند که با رعایت آنها می توانید رزومه هدفمند برای موقعیت شغلی طراحی گرافیک ارسال نمایید.

آشنایی با طراحی گرافیک

رشته گرافیک از رشته هایی می باشد که فارغ التحصیلان بسیار زیادی به خود دیده است و برای این افراد ظرفیت خوبی برای مشغول به فعالیت شدن وجود دارد. افراد متخصص رشته طراحی گرافیک در ایجاد و ترکیب کلمات، تصاویر و نمادها به منظور تشکیل یک نمایش تصویری از روش های مختلفی استفاده می نمایند. طراحی گرافیک کاربردهای بسیار زیادی دارد که رایج ترین ها عبارتند از هویت بصورت لوگو و نام تجاری، انتشارات بصورت روزنامه ها، مجلات و کتاب ها، پوسترها، بسته بندی محصولات و ...

هدفی که در رشته طراحی گرافیک است و طراحان گرافیک در کار خود به آن توجه دارند، به وجود آوردن و سامان دادن عوامل تصویری به منظور بیان یک مفهوم در جهت هدفی مشخص می باشد. طراحان گرافیک در زمینه های تخصصی چون چاپ و نشر، طراحی و تبلیغات می توانند فعالیت نمایند و اصلی ترین وظیفه ای که این طراحان در این زمینه های تخصصی دارند، چیدمان عوامل بصری است.

اطلاعات پایه رزومه طراح و گرافیست

مواردی چون عنوان رزومه، نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد و چند مورد دیگر از اطلاعات پایه رزومه طراح و گرافیست محسوب می گردند. در بین این موارد شما باید به عنوان رزومه دقت زیادی داشته باشید و در به کار بردن عبارات عنوان رزومه از عنوان دقیق و هدفمند استفاده نمایید. عنوان هدفمند یعنی اینکه باید عنوان شغلی که مد نظر شما است را بنویسید و از عنوان های عمومی استفاده نکنید. رزومه ای که طراحی می نمایید فقط برای یک عنوان شغلی می باشد و در آن نمی توانید از دیگر عناوین شغلی صحبت نمایید. در صورت رعایت نکردن این مورد، رزومه شما نظر کارفرما را جلب نخواهد نمود و رزومه شما در بین رزومه های کنار گذاشته شده قرار می گیرد.

مورد دیگری که در اطلاعات پایه رزومه طراح و گرافیست باید به آن اهمیت دهید اطلاعات تماس است که باید در این مورد با دقت عمل نمایید. همه اطلاعات تماسی که در رزومه کاری خود درج می نمایید باید صحیح باشند، وقتی که رزومه شما توسط کارفرما پسندیده می شود از طریق راه های ارتباطی که در رزومه خود نوشته اید با شما تماس گرفته می شود و شما را به مصاحبه دعوت می نمایند.

برای عنوان رزومه مثال هایی را داریم که می توانید از آنها برای رزومه کاری خود برای موقعیت شغلی مورد نظر طراحی گرافیک استفاده نمایید. عنوان های رزومه صحیح و اشتباه یک رزومه طراح و گرافیست:

عنوان های صحیح رزومه طراح و گرافیست

  • طراح گرافیک
  • طراح
  • طراح و گرافیست
  • گرافیست

افرادی که می خواهند در رزومه کاری خود برای شغل طراح و گرافیست عنوان رزومه صحیح درج نمایند از این عناوین استفاده نمایند که متناسب با این موقعیت شغلی می باشد.

عنوان های اشتباه رزومه طراح و گرافیست

  • رزومه کاری
  • رزومه شخصی
  • رزومه
  • توصیف کاری
  • رزومه تحصیلی

هر رزومه باید یک عنوان رزومه هدفمند داشته باشد و استفاده از این عناوینی که نام بردیم بیانگر عمومی بودن رزومه است و دقت داشته باشید برای شغل طراحی گرافیک که زمینه های تخصصی دارد نباید از این عناوین برای عنوان رزومه استفاده شود.

سوابق تحصیلی در رزومه طراح و گرافیست

بخش سوابق تحصیلی در هر رزومه کاری برای کارفرمایان مهم می باشد و مدارکی که در رشته طراحی گرافیک دارید را باید از بالاترین مدرک بنویسید. اگر فارغ التحصل مقطع کارشناسی ارشد هستید ابتدا به مدرک کارشناسی ارشد خود در بخش سوابق تحصیلی رزومه طراح و گرافیست و بعد از آن به مدرک کارشناسی خود اشاره داشته باشید. درج نام دانشگاهی که از آن مدارک تحصیلی خود را گرفته اید در بخش سوابق تحصیلی رزومه مناسب می باشد.

سوابق شغلی این نوع رزومه

سوابق شغلی از بخش هایی می باشد که کارفرمایان در رزومه کاری افراد به آن توجه ویژه می نمایند. در این بخش سوابق شغلی گرافیکی و هنری خود را به ترتیب زمانی وارونه درج نمایید. نوشتن سوابق شغلی هم همانند سوابق تحصیلی باید از آخرین شغلی که در آن فعالیت داشته اید شروع به نوشتن کنید. اگر سوابق کاری بسیار زیادی دارید نیازی نیست به همه آنها در رزومه خود به آنها اشاره داشته باشید و فقط چند مورد از آخرین فعالیت های خود را برای کارفرما بیان نمایید. خلاصه بودن رزومه برای کارفرمایان بسیار اهمیت دارد و رزومه خود را به دلیل داشتن سوابق کاری زیاد طولانی نکنید.

مهارت ها

برای درج مهارت های خود در رزومه طراح و گرافیست ابتدا به آگهی شغلی که درباره موقعیت شغلی طراحی گرافیک از هر شرکتی که منتشر شده است دقت نمایید و ببینید که چه مهارت هایی را برای آگهی خود در نظر گرفته اند و شما هم با بررسی مهارت و توانایی هایی که دارید و مرتبط با این شغل است بخش مهارت های رزومه طراح و گرافیست را بنویسید.

در این بخش اگر در زمینه طراحی لوگو، طراحی پوستر و ... مهارت دارید در رزومه مورد نظر از میزان تسلط خود بگویید. اگر هم دوره هایی در رابطه با طراحی گرافیگ گذرانده اید و گواهینامه های تخصصی بدست آورده اید، در رزومه طراح و گرافیست خود به آنها اشاره داشته باشید.

پروژه ها

بخش دیگری که می تواند در کنار بخش های مهم رزومه کاری در جلب نظر کارفرما تاثیر داشته باشد بخش پروژه ها و مقالات می باشد. اگر مقاله و تالیفی داشته اید می توانید در بخش مقالات رزومه در مورد آنها بنویسید. پروژه ای هم در دوران تحصیلات خود مشغول به فعالیت بوده اید را در بخش پروژه های رزومه همراه با بیان نام کارفرما، تاریخ فعالیت و توضیحاتی در رابطه با پروژه بیان نمایید.

نمونه یک رزومه طراح و گرافیست خوب

یک رزومه طراح و گرافیست خوب رزومه ای است که بدور از هر گونه شلوغ کاری تمامی موارد فوق را در خود داشته باشد. در اینجا ما تصویر یک رزومه کامل شده توسط رزومیتو را که برای رزومه گرافیست است را تقدیم شما خوبان می نمائیم.

نمونه یک رزومه طراح و گرافیست

نتیجه گیری :

نوشتن رزومه طراح و گرافیست مانند نوشتن هر رزومه دیگری اصول و قواعدی دارد که سعی کردیم به صورت دقیق آنها را برایتان شرح داده و بگشاییم.موارد ذکر شده گرچه تمام و کمال به موضوع مورد بحث اشاره نکرده و همواره موارد دیگری را نیز می توان لیست نمود اما سعی ما بر آن بوده که تا جایی که ممکن است به موارد مهم تر اشاره نمائیم.در پایان اگر میخواهید در نوشتن یک رزومه خوب به بهترین شکل عمل کنید و رزومه بنویسید که شانس پذیرش آن بالا باشد می توانید از مقاله آموزش رزومه نویسی رزومیتو استفاده نمائید تا با رفع اشتباهات احتمالی و رعایت استانداردها به بهترین رزومه ممکن برسید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
5 / 5 (از مجموع 1 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نمونه رزومه مهندس نساجی + آموزش نوشتن

نحوه نوشتن رزومه کاری

نمونه رزومه معلم ریاضی (دبیر ریاضی)

نمونه رزومه تدوینگر به همراه آموزش نوشتن