آموزش نوشتن رزومه کاگزار بیمه به همراه نمونه رزومه

2021-11-07 12:48:42
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
آموزش نوشتن رزومه کاگزار بیمه به همراه نمونه رزومه
در این مقاله با یکدیگر نحوه ساخت رزومه کاری یک کارگزار بیمه را بررسی خواهیم کرد. شما می توانید برای...

در این مقاله با یکدیگر نحوه ساخت رزومه کاری یک کارگزار بیمه را بررسی خواهیم کرد. شما می توانید برای ساخت یک رزومه کارگزار بیمه استاندارد از رزومه ساز آنلاین رزومیتو استفاده نمائید.ابتدا به ارائه نسخه کامل از یک رزومه کارگزار بیمه می پردازیم و سپس با توضیحاتی دقیق مهم ترین نکات در نوشتن یک رزومه خوب برای این شغل را تشریح خواهیم نمود.

نمونه رزومه کارگزار بیمه

نوشتن رزومه کارگزار بیمه

برای نوشتن رزومه کارگزار بیمه بهترین راه مطالعه مهم ترین مسائل و نکات در نگارش این رزومه است. رزومیتو به طور کامل این موارد را برای شما شرح خواهد داد.

 

مسائل مهم در نوشتن رزومه کارگزار بیمه
درباره من
سوابق تحصیلی
سوابق کاری
دستاوردها و افتخارات

 

آشنایی با شغل کارگزار بیمه

به عنوان یک کارگزار بیمه، شما به عنوان یک واسطه بین مشتریان خود، که می‌توانند افراد یا شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری باشند، و شرکت‌های بیمه عمل کنید و محصولاتی را از بیش از یک بیمه‌گر ارائه دهید تا اطمینان حاصل شود که مشتریان شما بهترین معامله را دریافت می‌کنند.

انواع کارگزار بیمه

  • کارگزاران بیمه خرده فروشی - معمولاً برای افراد یا شرکت ها بیمه نامه تنظیم می کنند و مستقیماً با آنها معامله می کنند. خط‌مشی‌ها برای افراد شامل پوشش موتور، خانه، مسافرت یا حیوانات خانگی است، در حالی که سیاست‌های شرکت‌ها احتمالاً آسیب‌های وارده به اموال و اختلالات تجاری را پوشش می‌دهند.
  • کارگزاران بیمه خرده فروشی نیز با مسئولیت کارفرما و بیمه مسئولیت عمومی و محصولات سروکار دارند.
  • کارگزاران بیمه تجاری - با پوشش بیمه ای با ارزش و پیچیده تر در زمینه هایی مانند دریایی، هواپیمایی، نفت و گاز و ریسک های مالی سروکار دارند.

مسئولیت های یک کارگزار بیمه

به عنوان یک کارگزار بیمه، شما باید:

  • جمع آوری اطلاعات از مشتریان خود، ارزیابی نیازهای بیمه ای و مشخصات ریسک آنها
  • تحقیق در مورد سیاست های شرکت های بیمه و مذاکره با بیمه گذاران برای یافتن مناسب ترین بیمه برای مشتریان خود با بهترین قیمت
  • اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما شرایط و میزان پوشش ارائه شده مطابق با مقررات صنعت را درک می کنند
  • نیازهای بیمه ای مشتریان خود مانند تمدید یا اصلاح بیمه نامه را پیش بینی کنید
  • به مشتریان خود در مورد اینکه آیا و چه زمانی باید در مورد خط مشی های خود ادعایی داشته باشند، راهنمایی کنید
  • ترتیب انواع پوشش بیمه تخصصی در موارد پیچیده. این ممکن است شامل تهیه گزارش برای
  • پذیره نویسان بیمه و نقشه برداران و مذاکره با بیمه گذاران باشد
  • به مشتریان خود در مورد مدیریت ریسک مشاوره دهید و به ابداع راه های جدید برای کاهش خطرات کمک کنید، به عنوان مثال، با افزودن تدابیر امنیتی مانند حصار کشی، دوربین های
  • ایجاد و حفظ روابط مستمر با مشتریان خود
  • مشتریان جدید به دست آورید و در برابر رقبا حسابی برنده شوید
  • سوابق دقیق و تکمیل وظایف اداری مانند اسناد و مکاتبات را حفظ کنید
  • ایجاد روابط با پذیره نویسان، نقشه برداران، عکاسان، مهندسان سازه و دیگر متخصصان
  • با تغییرات بازار بیمه و صنایع مشتریان خود همراه باشید
  • جمع آوری حق بیمه و پردازش حساب ها.

حقوق یک کارگزار بیمه

در سطح کارگزار جوان یا کارآموز می توانید حدود 18000 پوند تا 22000 پوند درآمد کسب کنید. با این حال، اگر در یک برنامه آموزشی فارغ التحصیل هستید، حقوق شما می تواند حدود 22000 پوند تا 28000 پوند باشد. حقوق در طرح دو ساله فارغ التحصیلان بیمه لویدز 30000 پوند در سال است.
به عنوان یک کارگزار واجد شرایط می توانید بین 20000 تا 40000 پوند درآمد کسب کنید.
کارگزاران ارشد/مدیران حساب می توانند بین 30000 پوند تا 70000 پوند درآمد داشته باشند، با دستمزدهای بیش از 100000 پوند برای کسانی که در نقش های مدیر/مدیر مشتری یا کسانی که ریسک های پیچیده تر و با ارزش را مدیریت می کنند.

بسته به موفقیت و سوابق خود، می توانید حقوق یا پاداش های مربوط به عملکرد را علاوه بر حقوق خود دریافت کنید که می تواند به میزان قابل توجهی به درآمد کلی شما اضافه کند. مزایای اضافی ممکن است شامل اتومبیل شرکت، مستمری، عضویت در باشگاه و بیمه پزشکی خصوصی باشد.

دستمزدها بسته به موقعیت مکانی شما (مثلاً حقوق در لندن معمولاً بالاتر است)، اندازه و نوع کارفرما و منطقه بیمه می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. کارگزاران با مشتریان تجاری ممکن است بیشتر از آنهایی که مشتریان شخصی دارند درآمد کسب کنند.

گروه IPS سالانه راهنمای حقوق و دستمزد بیمه عمومی بریتانیا را تولید می کند که اطلاعات به روزی را در مورد سطوح حقوق فعلی در بخش بیمه و بیمه اتکایی بریتانیا ارائه می دهد. نظرسنجی حقوق و دستمزد توسط سایر شرکت های استخدام نیز مانند HAYS، Heat Recruitment و IDEX Consulting انجام می شود.

ارقام درآمد فقط به عنوان راهنما در نظر گرفته شده است.

ساعات کاری یک کارگزار بیمه

شما معمولاً در ساعات اداری معمولی کار می کنید، اگرچه ممکن است لازم باشد برای ملاقات با مشتریان خود برخی از عصرها یا شنبه ها کار کنید. کار پاره وقت موجود است.

وقفه های شغلی نیز امکان پذیر است، اما شما باید از تغییرات در صنعت به روز باشید.

در شغل کارگزار بیمه انتظار چه چیزی دارید

  • فرصت‌ها در سرتاسر بریتانیا، عمدتاً در شهرها و شهرهای بزرگ در دسترس هستند، اگرچه بیشتر بازار عمده‌فروشی در لویدز در بازار لندن مستقر است.
  • اگرچه این کار عمدتاً اداری است، ممکن است لازم باشد از مشتریان در محل کسب و کار آنها بازدید کنید.
  • اگر برای یک شرکت بزرگ کار می‌کنید، ممکن است در یک حوزه اصلی تخصص داشته باشید، اما در یک شرکت کوچک احتمالاً در اکثر کارکردها، از جمله توسعه کسب‌وکار جدید و نقش کارگزاری و کارگزاری ادعاها، مشارکت خواهید داشت.
  • شما باید در تعامل با تعداد زیادی از مشتریان مختلف احساس راحتی کنید و برای تعیین ضرب الاجل کار کنید.
  • اگر برای یک شرکت بین المللی با تجارت خارج از کشور کار می کنید، ممکن است نیاز به سفر به خارج از کشور داشته باشید.

صلاحیت های لازم کارگزار بیمه

اگرچه برای کارگزاری بیمه شدن به مدرک خاصی نیاز ندارید، مدرک حسابداری یا مالی، تجارت، مدیریت، اقتصاد یا ریاضیات ممکن است بسیار مفید باشد. با این حال، کارفرمایان عموماً به مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصی شما و آنچه که می‌توانید در این نقش کمک کنید، علاقه‌مندتر هستند.

برخی از کارگزاران بیمه بزرگ، طرح های آموزشی ساختاریافته برای فارغ التحصیلان ارائه می دهند. اینها رقابتی هستند و معمولاً به 2:1 یا بالاتر نیاز دارند، اگرچه برخی از طرح‌ها، مانند برنامه تحصیلات تکمیلی Lloyd's، 2:2 را می‌پذیرند.

ورود بدون مدرک در نقش کارگزار جوان یا کارآموز و یا به عنوان تکنسین بیمه امکان پذیر است. شما می توانید پس از کسب تجربه و صلاحیت های صنعت بیمه، به عنوان مثال، از طریق موسسه بیمه خبره (CII) به سمت کارگزاری پیشرفت کنید.

همچنین امکان ورود از طریق کارآموزی بیمه وجود دارد که کار حقوقی را با تحصیل پاره وقت ترکیب می کند. جستجو برای یافتن یک کارآموزی برای فرصت های فعلی. لویدز همچنین یک برنامه کارآموزی بیمه ارائه می دهد.

اگرچه کارفرمایان معمولاً در زمینه مسائل حقوقی مرتبط با بیمه آموزش می دهند، اما باید درک خوبی از صنعت بیمه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که شرکتی را که می خواهید در آن کار کنید به طور کامل تحقیق کنید و مطبوعات تخصصی را بخوانید.

اگر به یک شرکت خاص علاقه مند هستید، بهتر است از یکی از رویدادهای استخدام آن ها دیدن کنید تا با کارمندان صحبت کنید و از کارهایی که انجام می دهند و به دنبال آن هستند مطلع شوید.
مهارت ها

مهارت های مورد نیاز برای یک کارگزار بیمه

  • مهارت های ارتباط نوشتاری و کلامی عالی
  • اطمینان به مشاوره و مذاکره با مشتریان و پذیره نویسان
  • توانایی ایجاد، مدیریت و توسعه روابط
  • مهارت های عددی
  • هوش تجاری و آگاهی تجاری
  • توانایی برنامه ریزی و مدیریت زمان و کار بر روی تعدادی از پروژه ها به طور همزمان
  • مهارت حل مسئله و تحلیل قوی
  • توانایی خوب کار کردن در یک تیم
  • یک رویکرد انعطاف پذیر به کار
  • درک محرمانه بودن مشتری و نحوه محتاط بودن
  • مهارت های اداری و فناوری اطلاعات

تجربه کاری یک کارگزار بیمه

اگرچه داشتن تجربه قبل از ورود ضروری نیست، تجربه کاری با کارگزاری یا شرکت بیمه می تواند شانس شما را افزایش دهد. بسیاری از شرکت های بیمه بزرگ دارای برنامه های کارآموزی یا کارآموزی تابستانی هستند. رقابت برای مکان‌ها قوی است و کارفرمایان اغلب از پیش‌بینی 2:1 یا بالاتر درخواست می‌کنند.

شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است تجربه کاری ارائه دهند، اما ممکن است لازم باشد مستقیماً به آنها نزدیک شوید تا در مورد فرصت‌ها اطلاعاتی کسب کنید. تجربه کاری در نقش خدمات مشتری در بخش خدمات مالی و تجربه فروش نیز ممکن است مفید باشد.

درباره انواع مختلف تجربه کاری و دوره های کارآموزی موجود بیشتر بیاموزید.

کارفرمایان

اکثر کارگزاران بیمه توسط شرکت های کارگزاری بیمه استخدام می شوند. اینها از شرکت های کوچک کوچک گرفته تا شرکت های بیمه چندملیتی بزرگ و مشاوره مالی را شامل می شوند.

شما همچنین می توانید یک کارگزار ثبت شده در Lloyd's، بازار تخصصی بیمه و بیمه اتکایی جهان با تمرکز بر دسته های خطر خاص شوید. برای جزئیات به انجمن کارگزاران بیمه لندن و بین المللی (LIIBA) مراجعه کنید.

سایر کارفرمایان عبارتند از شرکت های بیمه و بخش های مدیریت ریسک بیمه شرکت های غیر بیمه.

کارگزاران عمده فروشی نیز برای شرکت های بیمه اتکایی کار می کنند.

به دنبال فرصت های شغلی در:

  • موسسه بیمه خبره - مشاغل
  • سیتی جابز: مشاغل بیمه
  • فارغ التحصیلان لویدز
  • مشاغل بیمه
  • مشاغل بیمه تایمز

آژانس های استخدام متخصص نیز مشاغل خالی را مدیریت می کنند. به دنبال آگهی در مطبوعات ملی و مجلات تخصصی باشید. شرکت های بیمه بزرگ در وب سایت های خود مشاغل خالی را تبلیغ می کنند. لینکدین نیز موقعیت های خالی را تبلیغ می کند.

توسعه حرفه ای

آموزش ممکن است از طریق طرح‌های آموزشی ساختاریافته در شرکت‌های بزرگ کارگزاری ارائه شود. این طرح ها تجربه حوزه های مختلف کاری را در یک دوره حدود 18 ماه تا دو سال ارائه می دهند. این به طور کلی شامل پیوست‌هایی به بخش‌های مختلف در نقش‌های فنی و روبه‌روی مشتری می‌شود. آموزش معمولا شامل دوره هایی است که جنبه های فنی کارگزاری را پوشش می دهد. پشتیبانی و راهنمایی توسط همکاران ارشد ارائه می شود.

اگر در طرح دو ساله فارغ التحصیلان بیمه لویدز شرکت داشته باشید، از طیف وسیعی از نقش ها در بیمه تجربه خواهید کرد. شما چهار جانمایی با مدت شش ماه انجام خواهید داد - دو مورد در شرکت لویدز و دو مورد در بازار لویدز. شما همچنین برای دستیابی به دیپلم پیشرفته موسسه بیمه خبره (CII) و همچنین تکمیل استاندارد کارآموزی حرفه ای بیمه سطح 6 پشتیبانی دریافت خواهید کرد.

دیپلم پیشرفته در بیمه یک مدرک حرفه ای است که درک بهتری از عملکرد بیمه ارائه می دهد و نقطه شروع بسیاری از کارگزاران فارغ التحصیل است. کارفرمایان معمولاً شما را تشویق می‌کنند تا از مدارک حرفه‌ای پیروی کنید و ماژول‌های مرتبط با منطقه‌ای را که در آن کار می‌کنید انتخاب کنید.

هنگامی که دیپلم پیشرفته را دارید، می توانید از نام ACII استفاده کنید و می توانید برای وضعیت کارگزار بیمه چارتر (به شرط داشتن پنج سال تجربه، نه الزاماً پس از صلاحیت) با CII درخواست دهید.

چشم انداز شغلی یک کارگزار بیمه

معمولاً کارگزاران قبل از اینکه وارد یک بخش تخصصی، نقش های مدیریتی یا سایر وظایف در صنعت شوند، آموزش های عمومی را پشت سر بگذارند و چند سال تجربه عمومی کسب کنند. مسیر شغلی مشخصی در این حرفه با فرصت‌هایی برای انتقال به سایر حوزه‌های بیمه وجود دارد.

نقش های تخصصی عبارتند از:

  • مجری حساب بیمه
  • کارگزار فنی
  • دلال مطالبات
  • مدیر یا مدیر کسب و کار جدید (که نقشش پیدا کردن و توسعه روابط تجاری جدید برای یک شرکت است)
  • مدیر فروش (که وظیفه او تخصیص کسب و کار جدید پس از ایجاد علاقه اولیه مشتری است).

شما اغلب در یک زمینه بیمه، مانند مدیریت ریسک، ارزیابی، دریایی، خانگی یا موتوری تخصص خواهید داشت. شما ممکن است در بخش های تخصصی در شرکت های بزرگ یا برای شرکت های تخصصی کوچک کار کنید.

پیشرفت به سمت مدیریت، با مدیریت تیمی از کارگزاران یا چندین شعبه یک شرکت کارگزاری امکان پذیر است.

همچنین فرصت‌هایی برای حرکت به حوزه‌های کاری مرتبط، مانند پذیره‌نویسی یا تعدیل ضرر، وجود دارد.

نتیجه گیری :

در انتها امیدواریم با مطالعه این مقاله جامع بتوانید به بهترین شکل یک رزومه کارگزار بیمه برای خود بنویسید. فراموش نکنید رزومه ساز آنلاین رزومیتو می تواند به طور کامل نیازهای شما را در ساخت و نگارش یک رزومه کارگزار بیمه به صورت کامل مرتفع نماید.

رزومه ساز
رزومــتـو ساختـی؟
ساخت رزومه حرفه‌ای کمتر از 5 دقیقه!
رزومه ساز
0 / 5 (از مجموع 0 رأی)
0
برچسب‌ها:
نظر خود را وارد کنید
ارسال نظر
محبوب‌ترین قالب‌های رزومه
مطالب مرتبط

نمونه رزومه مهندس نساجی + آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم ریاضی (دبیر ریاضی)

نمونه رزومه تدوینگر به همراه آموزش نوشتن

نمونه رزومه معلم زبان انگلیسی به همراه آموزش نوشتن